A la sessió de la
setmana passada vàrem continuar amb les cançons i vàrem fer unes dinàmiques de
grup.
De les cançons es
varen encarregar n’Ana Bonet i la Natalia. Varen centrar el seu taller en les
cançons bressols, ja que a la sessió anterior havíem treballat les cançons per
a nens un poquet més grans.
Així que aquestes
dues educadores infantils ens posaren en rotlla i ens mostraren una mica el
repertori que tenen quan fan feina. Una de les cançons que em va cridar l’atenció
va ser la de “Ball manetes” i, deia així:
Ball manetes, toca galtetes,
Toca-les tu, que les tens petitetes!
Em va cridar l’atenció
perquè no la coneixia, a pesar d’haver treballat a diferents escoletes i tenia
un ritme molt alegre.
Considero que
aquestes dues companyes varen fer una gran feina mostrant-nos les cançons que
elles fan servir a l’escola, sobretot les de rutines i les bressol. I entre
tots, vàrem fer un intercanvi de cançons, un recurs molt profitós i lúdic per a
l’etapa d’educació infantil.
Seguidament, en
acabar el repertori de cançonetes, vàrem començar el de dinàmiques, impartit
per les meves companyes Anna Arabí, Cira i Nieves.
Aquesta part la va
començar la Nieves, amb la dinàmica del porquet de peluix imaginari. Estant en
rotllana ens havíem de presentar passant el porquet un per un i, donar-li un petó
a una part del cos. Quan ja ho havíem fet tots, la Nieves ens va dir que la
tasca que havíem de fer a continuació, era donar-li un petó al company que tinguéssim
a la nostra dreta, al mateix lloc que al porquet.
Tanmateix, aquesta
dinàmica era un exemple de dinàmica de presentació, que serveix per trencar una
mica el gel quan estam treballant amb nens.
La següent dinàmica
ens la va presentar la Cira, va consistir en què havíem d’escriure a un paper,
tres desitjos, tres virtuts i tres defectes, una vegada escrits, havíem d’endoblar
el paper i ficar-ho dins un globus que la nostra companya ens havia donat, inflar-lo,
tancar els ulls i llançar-lo a l’aire. Seguidament, havíem d’agafar un globus qualsevol,
explotar-lo i, treure el paper de dins, llegir-lo en veu alta i esbrinar a
quina persona pertanyia.
Va resultar una
dinàmica molt agradable! =)
Altra dinàmica que
vàrem portar a la pràctica, va ser la que ens va proposar l’Anna Arabí.
Consistia en posar a un paper un adjectiu de cada membre de la classe,
posar-nos en rotllana i sortir un per un al mig, mentre els companys ens anaven
dient l’adjectiu amb el que ens identificaven. Sincerament va ser una dinàmica
molt emotiva i que va unir més els llaços que tenim entre el grup.
I com a manera de
cloenda, just abans de sortir de la classe, l’Anna es va ficar a la porta amb
una capseta que ens va fer mirar un per un mentre sortíem, ens va dir, que dins
hi havia alguna cosa meravellosa. El contingut de la capsa era un mirall i una
frase que deia que la persona que estava veient era la més meravellosa del món.
Trobo que va ser un
dels millors tallers que hem realitzat, ja que tots vàrem treure tot allò que dúiem
dins i el vàrem compartir amb els nostres companys molts de sentiments, cosa
que va reforçar més la nostra amistat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario