domingo, 25 de noviembre de 2012

A Ballar!

El taller de ball l’havien d’impartir el nostre company Sergio i la Noelia, però no va poder ser, ja que en Sergio s’havia lesionat una cama. Així que la nostra companya Noelia es va fer càrrec d’aquest taller.
Al arribar a classe vaig veure una maleta i, la veritat es que em vaig quedar estranyada de veure-la allà al mig de la classe. El primer que vaig pensar va ser que algú, en terminar la classe, se’n anava de viatge, però no, el meu era erroni...
La maleta va resultar ser de la Noelia, allà portava un parell de vestits, uns de pagesa i uns altres de ball flamenc.
Va començar explicant-nos en que consistia el Ball Pagès i quin era el seu origen. Seguidament, ens va mostrar una sèrie d’objectes que pertanyien al ball pagès: un espasí, una flauta, unes castanyoles, un vestit de pagesa i diverses joies típiques Eivissenques. També ens va mostrar unes revistes en les que apareixia ella ballant pagès.
Aprofitant que la Noelia havia dut el vestit de pagesa, va proposar si alguna de nosaltres volia posar-se’l per veure l’efecte i així explicar de què estava composat. N’Ana Bonet es va prestar voluntària i la Noelia, mentre l’anava vestint, anava explicant tot el procés que feien les pageses abans d’anar a ballar.
Seguidament, ens va col·locar a totes per mostrar-nos una mica com es balla el Ball Pagès. Ens va mostrar com s’havien de donar els passos en aquesta dansa i ja ens va dir com s’havien de distribuir les dones quan ballen. Ens va posar en forma d’ “U” i ens va posar la música típica del Ball Pagés. Dit això, ens va explicar en que consistia el ball de “Sa Curta” i el vàrem ballar.
Després de donar-nos aquesta gran classe magistral de Ball Pagès, ens va donar unes quantes lliçons de flamenc, concretament de Sevillanes. I mentre ens estava explicant com havíem de posar els peus i com ens havíem de moure, vaig quedar bocabadada de tot el que sabia la meva companya Noelia!
La veritat es que mentre la Noelia explicava els passos jo em perdia una mica, amb aquesta classe vaig corroborar que això del ball no es per a mi... però ho vaig intentar!
Per concloure aquesta sessió i, després de veure les cares d’algunes companyes, afegint la meva, la Noelia va decidir posar-nos una música una mica més actual, on totes vàrem participar i ens vàrem desinhibir. Fins al punt que na Cristina, una altra companya, ens va mostrar unes nocions de Salsa!
 
I com no... em vaig vestir de flamenca!
 
Considero que va estar una sessió molt agradable, personalment vaig gaudir moltíssim de tot el que varen mostrar les meves companyes! Penso que aquesta activitat també es podria realitzar amb un grup d’infants i que gaudirien tant com jo!

No hay comentarios:

Publicar un comentario